ADVENTNÝ KALENDÁR

 

Advent, advent, štyri sviece,
prvá z nich sa zatrbliece.
Za ňou druhá, tretia zhorí,
prinesieme stromček z hory.
A keď štvrtá horí stíška
tešíme sa na Ježiška.

 

Slovo advent pochádza z latinského pojmu adventus – zjavenie a označoval príchod božstva do chrámu alebo návštevu kráľa. Advent je očakávaním narodenia Ježiša. Je to čas, kedy sa môžeme pripraviť na túto významnú udalosť, ktorú nazývame Vianoce. S Adventom spájame aktivity, zvyky a tradície, ktoré nám pomáhajú prežiť tento čas plnšie a deťom spríjemňujú čakanie na vytúžené Vianoce.

Motýlikom z I. triedy sme pripravili adventný kalendár z vianočných lízaniek, aby lepšie pochopili plynutie času a časové vzťahy dňa a mesiaca. Ich rozžiarené očká hovorili jasnou rečou, ako sa tešia z kalendára v podobe vianočného stromčeka plného lízaniek, ktorý im spríjemní predvianočné obdobie a skráti čakanie na Vianoce. Adventný kalendár je pre deti indikátorom blížiaceho sa času Vianoc. Každý deň po odovzdaní lízanky jednému z kamarátov, motýliky s pomocou pani učiteľky počítajú, koľko dní ešte ostáva do Vianoc. Každý deň spolu počítajú a každý deň sa spolu tešia na čarokrásne Vianoce.

 

Renáta Tigchelaar

 

Mikulášske prekvapenie pre motýlikov

 

Čakanie na Vianoce si deti spestrili Mikulášskym prekvapením. Každé dieťa predviedlo nejakú zručnosť. Zaspievalo pesničku, zarecitovalo básničku, alebo zatancovalo. Deti vynaložili primerané úsilie a snažili sa o čo najlepší výkon. Za svoje vystúpenie získali darček. Kamarátov ocenili úprimným potleskom.

Mária Bužová

 

Mikulášske prekvapenie pre motýlikov

 

Čakanie na Vianoce si deti spestrili Mikulášskym prekvapením. Každé dieťa predviedlo nejakú zručnosť. Zaspievalo pesničku, zarecitovalo básničku, alebo zatancovalo. Deti vynaložili primerané úsilie a snažili sa o čo najlepší výkon. Za svoje vystúpenie získali darček. Kamarátov ocenili úprimným potleskom.

Mária Bužová

 

S RAKETOU KU HVIEZDAM

 

Vesmír je veľký, nekonečný, fascinujúci a tajuplný. To všetko a mnoho iného sa o ňom učili motýliky z I. triedy.

Cesta do vesmíru je náročná a nemôže tam cestovať len tak hocikto. Motýlikom sa to však podarilo. S pomocou rodičov si doma zhotovili skutočne krásne rakety, za čo rodičom veľmi pekne ďakujeme. Vo veľkej miere si tak rozvíjali kreativitu a fantáziu. Rakety predstavili v materskej škole svojim kamarátom a všetci sa zo svojich rakiet veľmi, veľmi tešili. Motýliky si na hlavy nasadili prilby a so svojou raketou vyštartovali do vesmíru. Zažili krásny let a vyskúšali si beztiažový stav. Motýliky boli z vesmírnej témy nadšené a fascinované, o čom svedčí aj ich záujem a zapájanie sa do edukačných aktivít.

 

Renáta Tigchelaar

OBRÁZKY V PRÍRODE

I.trieda - motýliky

CUKRÍKOVÁ HA

Dúha je fascinujúci prírodný úkaz, ktorý svojou pôvabnou krásou dokáže očariť úplne každého. Zjavuje sa len za určitých podmienok a aj to len na veľmi krátky čas. Dúha vzniká, keď dážď ešte padá, no zároveň už svieti slniečko, ktoré osvetľuje dažďové kvapky.

Motýliky si v rámci týždňa, keď sa učili o Pani Jeseni a o jej farbách, vyčarovali krásnu cukríkovú dúhu. S pomocou pani učiteľky pomenovali farby cukríkov, poukladali ich na tanierik a čarovanie mohlo začať. Očká detí žiarili od prekvapenia a radosti, keď sa farby začali rozpíjať.

Experiment sa deťom veľmi páčil a ich nadšenie bolo zavŕšené ochutnávkou sladkých dúhových cukríkov.

Renáta Tigchelaar

MOJA OBĽÚBENÁ HRAČKA

Deti majú veľmi radi svoje svoje hračky. Majú hračky rôzne: pohyblivé, vydávajúce zvuky, svietiace, ale aj také obyčajné, „ktoré nerobia nič“, ale plnohodnotne rozvíjajú detskú predstavivosť a fantáziu. Majú hračky gumené, kovové, drevené, ale asi najviac ich je plastových.

Motýliky z I. triedy si v treťom septembrovom týždni smeli doniesť do materskej školy svoju obľúbenú hračku. Na tento deň sa veľmi tešili.

Po úvodných hrách s hračkami, ktoré si priniesli z domu, ich predstavili kamarátom. Deti sa snažili porozprávať ako a s kým sa s hračkou hrajú a kto im ju kúpil. Niektorí dokonca pomenovali jej farbu. Spoločne sme určili materiál z akého je hračka vyrobená. Estetické cítenie si rozvíjali pri zhotovení výstavky hračiek v triede. Neskôr porovnávali hračky podľa veľkosti a rozlišovali tvary. Práce bolo neúrekom, lebo deti doniesli do škôlky rôzne hračky od výmyslu sveta.

Sociálne kompetencie si osvojovali pri požičiavaní svojich hračiek kamarátom, pri spoločnej a ohľaduplnej hre s požičanými hračkami. Navzájom si prejavovali kamarátstvo vzájomným delením sa o hračku a prežívali radosť zo spoločnej hry.

Renáta Tigchelaar