rok 2019/2020

 

Bahniatka

22.03.2020

Motýliky využili krásny slnečný deň a vybrali sa na vychádzku z ktorej neprišli naprázdno. Priniesli si krásne bahniatka, ktorým sa veľmi potešili.

Motýliky sa v druhom marcovom týždni preniesli do rozprávkového kráľovstva a to do rozprávky o Šípkovej Ruženke, v ktorej si všetci s radosťou zahrali a zaspievali. Taktiež si vyrobili kráľovské korunky.

K našim najmenším motýlikom v mesiaci marec - mesiac knihy, zavítala naša dobrá kamarátka kniha. Deti si s radosťou a nadšením prezerali obrázky a čo bolo najmilšie, podelili sa aj so svojimi kamarátmi o svoju obľúbenú knihu, ktorú si priniesli z domu.

Olaf a Olafka

26.02.2020

V jeden z posledných januárových dní sa sovičky zo IV. triedy konečne dočkali snehu.

Pri kŕmidle

26.02.2020

Zásady environmentálneho cítenia si sovičky osvojujú pravidelne v rámci edukačných aktivít. V zime sú lesné zvieratá odkázané na pomoc človeka a preto sa deti zo IV. triedy rozhodli pomôcť srnkám. Vybrali sa na vzdialenú cestu ku kŕmidlu za dedinou a srnkám priniesli vo vreci seno. Hoci žiadnu srnku nevideli, deti veria, že im urobili veľkú radosť....

Valentín

26.02.2020

Sovičky si pri príležitosti valentínskeho sviatku spomenuli na svojich rodičov a z lásky im vyrobili srdiečkové kvietočky.

Pri potoku

26.02.2020

Posledný februárový týždeň sme sa v triedach motýlikov a žabiek rozprávali o živote pri vode, pod vodnou hladinou a vodných živočíchoch. V rámci prechádzky sme si vyšli k ruskovskému Bystrému potoku - prítoku Olšavy a pozorovali jeho okolie. Vodné živočíchy sme síce nevideli, ale prechádzka na čerstvom vzduchu bola pre všetkých veľmi prospešná.

V januárovej téme Zima v knihách sme sa so žabkami preniesli do rozprávky o deduškovi, ktorý v lese stratil rukavičku. Do nej sa nasťahovali lesné zvieratká. Naše žabky sa s radosťou premenili na postavy v rozprávke a zahrali si ju hneď niekoľkokrát.

Jednou z metód predčitateľskej gramotnosti u detí v predškolskom veku je slovná banka. Pri tejto metóde ide o sústreďovanie slov, ktoré vedia deti vizuálne rozlíšiť. Zakladá sa na hre detí s básňou, s riekankou, ktorú majú pamäťovo i vizuálne osvojenú. Slová básne som napísala veľkými tlačenými písmenami na papier, ktoré som rozstrihala na...